Tarihçe

ING Grubu olarak, Türkiye pazarına 2007 Aralık ayında Oyak Grubu'ndan Oyak Bank'ın yüzde 100 hissesini satın alarak girdik. 7 Temmuz 2008'den itibaren, ING Bank olarak Türkiye’deki bireysel ve kurumsal müşterilerimize dünya standardında finansal hizmet sunmaya başladık. Özünde dijitalleşme ve inovasyon olan marka stratejimizin ışığında, 2019 yılında finans sektörünün değişimindeki öncü tavrımızı ve bankacılık lisansı olan bir teknoloji şirketi olma anlayışımızı vurgulayacak şekilde "Bank" ifadesini ismimizden çıkardık. 

ING olarak amacımız müşterilerimizin iş ve özel yaşamlarında bir adım önde olmalarını mümkün kılmak. Bunun da müşterilerimize her zaman, her yerden, kolay, akıllı ve kişisel dijital bir deneyim yaşatarak zahmetsiz bir bankacılık anlayışıyla mümkün olacağına inanıyoruz. Bu vizyonla dijitale bütüncül yaklaşarak büyük bir dönüşüm geçirdik, artık tamamen dijital hale geldik.  Global marka stratejimize paralel olarak “sen hayatını yaşa” marka yolumuz ile insanlara hayatta kendileri için gerçekten önemli konulara yer açmalarını vadederken, “ING farkı: Tamamen dijital olması” söylemiyle de dijital bankacılıktaki gücümüzü vurguluyoruz. 

ING Grubu olarak 40’tan fazla ülkede, 60 bini aşkın çalışanımız ile 38 milyonu aşkın bireysel, tüzel ve kurumsal müşterimize hizmet sağlıyoruz. ING Türkiye olarak dijitalleşmeyi stratejimizin merkezine alıyor, dijital bankacılıkta büyüme odaklı bir strateji benimsiyoruz. Bizim için bankacılık, "her zaman, her yerden kolay, zahmetsiz ve hızlı finansal çözümler sağlayan bir yol arkadaşı” olmak. Bu kapsamda “Önce Mobil” diye adlandırdığımız bir strateji ile mobil bankacılığı önceliklendiriyor, uçtan uca, zahmetsiz, kişisel, kolay bir bankacılık deneyimi sunmayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda global DNA’mızda yer alan dijital gücümüzle yenilikçi ürün ve hizmetler geliştiriyor, mükemmel müşteri deneyimi hedefiyle ilerliyoruz.

Türkiye'nin sürdürülebilir ekonomik büyümesine paralel olarak belirlediğimiz bankacılık stratejimiz ile tasarruf ve inovasyon konularına da odaklanıyoruz. Sunduğumuz akıllı finansal çözümlerle, şirketlerin hem Türkiye'de hem de faaliyet gösterdikleri diğer ülkelerdeki ana bankaları olmayı hedefliyoruz. Global ağımız, tecrübemiz ve bilgi birikimimizle uluslararası ticaret yapan KOBİ, Ticari ve Kurumsal müşterilerimize danışmanlık ve finansman desteği sağlıyoruz. 

Bununla birlikte sürdürülebilirliği stratejik önceliklerimiz arasında konumluyor, “Sürdürülebilirlik işimizin kalbinde” sloganıyla başta iklim ve finansal sağlık olmak üzere sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Sorumlu bankacılık anlayışımızla, toplumsal yatırımların en az ekonomik yatırımlar kadar önemli olduğuna inanıyoruz. İçinde bulunduğumuz topluma karşı sorumluluklarımızı yerine getirebilmek için, birçok toplumsal yatırıma da imza atıyoruz.

  • Türkiye’nin kentsel nüfusunun tasarruf alışkanlıklarını, değişimlerini, tasarruf yapma olasılıklarını izleme amacıyla 2011’den bu yana Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nı yürütüyoruz ve bilgileri kamuoyu ile paylaşıyoruz. 
  • Türkiye’nin dijital dönüşümüne katkı sağlayacak en önemli alanlardan birinin eğitim olduğuna inanıyoruz. Bu kapsamda, Habitat Derneği ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi iş birliği ile 2020 yılından beri yürüttüğümüz Dijital Öğretmenler projemizle öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerileri edinmelerini, kazandıkları becerilerini ilkokul–ortaokul öğrencilerine aktarmalarını ve farklı bölgelerden öğretmenlerin eşit dijital becerilere sahip olması yolunda katkı sağlanmasını hedefliyoruz. 
  • Kadınlara karşı ön yargıların karşısında duruyor ve kalıpları yıkmayı hedefliyoruz. TEV iş birliğiyle oluşturduğumuz ING – Türk Eğitim Vakfı Eşit Gelecek Burs Fonu ile başarılı kadın öğrencilere burs olanağı sağlıyoruz. 
  • Operasyon ve Çağrı Merkezimiz ile güçlü bir varlığımız bulunan, Kahramanmaraş’ın yeniden kalkınmasına katkı sağlamak amacıyla üç yeni hayata geçiriyoruz. Habitat Derneği ile “İş Hayatına Turuncu Destek” projesi ile bölgesel kalkınmaya destek sağlamayı amaçlıyoruz. Kahramanmaraş Turuncu Ofis ile çalışma ofisi olmayan girişimciler, girişimci adayları ve öğrenciler için ortak bir çalışma alanı oluşturuyoruz. Habitat Derneği bu alanda eğitim programları düzenliyor. KAGİDER iş birliğiyle “Kadın Girişimcilere Turuncu Destek” projesi ile kadın girişimcileri desteklemeye yönelik bir eğitim programı oluşturuyoruz. Ayrıca TEV iş birliği ile Kahramanmaraş’ta bir anaokulu inşa ederek çocukların daha iyi şartlarda eğitim almasına katkı sağlamayı hedefliyoruz.
  • Bununla birlikte sporu desteklemeye de hız kesmeden devam ediyor, basketbolun değişmeyen rengi olmaktan gurur duyuyoruz. 2014'ten beri basketbola verdiğimiz destek kapsamında, 2022-2023 sezonundan itibaren ING Kadınlar Basketbol Süper Ligi olarak isim sponsorluğunu ve Türkiye Sigorta Basketbol Süper Ligi’nin de ana sponsorluğunu üstleniyoruz.