Bilinçli bir nesil yetiştirmeyi önemsiyor, 2013’ten beri ilkokul öğrencilerine finansal okuryazarlık eğitimi veriyoruz!
ING Türkiye olarak gelecek nesillere verdiğimiz değerle, 2013 yılından bu yana devlet ilkokullarının 3. ve 4. sınıf öğrencilerine 8 hafta boyunca finansal okuryazarlık eğitimi veriyoruz.
Türkiye’nin ilkokul öğrencilerine yönelik ilk ve tek finansal okuryazarlık eğitimi olan Turuncu Damla sosyal sorumluluk projemizle, çocuklarda erken yaşta tasarruf bilinci oluşturmayı ve davranış değişikliği yaratmayı amaçlıyoruz.
Özel sektör, üniversite, kamu ve sivil toplumu içine alarak çok paydaşlı bir iş birliği modeline dayanan Turuncu Damla ile öğrencilere, sınıf öğretmenleri üzerinden doğal eğitim ortamları bozulmadan eğitim veriyoruz. Verilen eğitimlerin etkisini ise akademik temelli analizlerle ölçümlüyoruz. Turuncu Damla eğitimi etki ölçüm sonuçları, eğitimin Türkiye dahil dünyanın birçok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkesinde gözlemlenen ‘rekabete eğilimdeki cinsiyet farklılığını’ tamamen ortadan kaldırdığını, eğitim alan kızlarımızın rekabete yatkınlığının, eğitim alan erkek öğrencilerimizle aynı seviyeye çıktığını ortaya koyuyor.
Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), Çocuk ve Gençlik Finans Kurumu (CYFI) gibi uluslararası platformlarda temsil edilen Turuncu Damla;
• ING Grubu’nun faaliyet gösterdiği 40 ülkede düzenlenen "Tercih Edilen Banka Ödülleri"ne layık görüldü,
• Amerikan Finansal Okuryazarlık Enstitüsü tarafından verilen “Finansal Okuryazarlıkta Mükemmeliyet Ödülü”nün sahibi oldu,
• Uluslararası “Çocuklar ve Gençlik için Finans Ödülleri”nde finalist oldu,
• 13. Altın Pusula Ödülleri’nin Eğitim Kategorisi’nde “En İyi Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi” seçildi,
• Stevie Uluslararası İş Ödülleri’nde, “Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi” kategorisinde Gümüş Ödül kazandı.
Turuncu Damla’nın gelişimini detaylı görmek için
tıklayın.
Turuncu Damla internet sitesine gitmek ve hakkında detaylı bilgiye ulaşmak için
tıklayın.
Turuncu Damla Etki Değerlendirme Raporu'na ulaşmak için
tıklayın.